Sidor

fredag 8 april 2011

Pioner till bröllop

Om bara ett par veckor börjar bröllopsäsongen igen och varje år undrar tidningar och andra också för den delen, vad är det för trender i år? Kommer vi få se kopior på kronprinsessans bukett och vilka färger blir det. Jag vet ju delvis, eftersom många beställningar redan är lagda, men många av er som ska gifta er i sommar håller på för fullt med alla planeringar just nu. Jag vet att det surfas runt en hel del efter bilder på buketter, blommor och tips......så jag tänkte dela med mig lite mer om bröllop nu när så många planerar som mest.
Efter stora kungliga bröllop brukar man säga att året efter kommer en massa kopior på buketten....det tror inte jag i vårt fall. Färgen...vit..ja, absolut och den romantiska mixen av blommor Victoria hade i buketten tror jag blir en inspiration, men storleken och droppformen... nej... det tror jag faktiskt inte. Vi går mer och mer åt rundbundna buketter, gärna romantiska och ljusa. Fast samtidigt har det varit ganska genomgående tidigare år också. Ska man göra en kort samanfattning av årets tydliga trender....enligt mig =)
  • Rundbundna buketter (med stjälkarna kvar)
  • Romantiska lantliga blommor (skira, småblommigt) - blomlista kommer
  • Softade färgtoner (gammelrosa, aprikos)
  • Enkelhet
Det viktigaste av allt är att ställa sig frågan... Vad tycker jag om? Vem är jag? ....inte... Vad ska man ha? 

Kram från mig så länge....ps...på bilden är det vita pioner i buketten ifall någon undrade. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...