Sidor

torsdag 7 april 2011

Gör egna krukor av papper


Jag har blivit helt frälst på att göra egna planteringskrukor av tidningspapper, men när man använder krukverktyget, en sån liten rackare i trä ni vet, då blir det bara småkrukor och man behöver större i bland också, speciellt i mellanfasen då plantorna vuxit till sig men är fortfarande för små för att planteras ut. Det går hur bra som hellst att göra egna krukor utan verktyg ...det är nästan lättare! Så jag tänkte tipsa om den här videon där ni lär er hur.

1 kommentar:

Himlarum sa...

Hej Henrietta!

Åhhh, så underbara bilder!!! Speciellt den här tiden på året längtar man efter VÄXTKRAFT!!!

Tack för din rara kommentar och roligt om du tittar förbi min enkla verkstad vid tillfälle!
Jag finns på Industrigatan 14, längst upp mot Statoil, bredvid Transman.
Glömmer du adressen finns den bl a i högerspalten på startsidan på min hemsida/webshop på www.himlarum.se

Ha det så gott!
Hoppas vi ses!

Kram
Ann-Helen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...