Sidor

måndag 11 april 2011

Dukat för vårfest











Visst är den här anemonen alldeles underbar! Så ljuv och skir...jag älskar dom här lite shadade pastelltonerna. Anemoner och ranunkel är nog mångas vårfavoriter...min också. Jag gillar att jobba med kontraster och något jag verkligen rekomenderar, det framhäver materialet man jobbar med. I den här bordsdukningen har vi använt kontraster i material...för själva dukningen är jätteenkel att göra.
 


















Grova knotiga grenar som är lagda löst i mitten av bordet, är dom lite tunnare kan man fästa ihop dom med ståltråd för bättre stabilitet. Sen har jag stoppat ner eller lutat provrör i glas mellan grenarna (fyll dom med lite vatten innan du placerar dom) stick ner skira vårblommor i rören....KLART!
Skira blommor mot grova grenar...kontraster som framhäver och gör det spännande.
En sådan här dukning går att förändra i all oändlighet och passar till allt från en vanlig middagsbjudning till det vackraste bröllop. Testa själva!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...