Sidor

onsdag 13 april 2011

Pysseldags i veckan


Hemma på trappan har vi dom här två betogäpplena stående tillsammans med några fina stenar som vi plockat på Gotland, enkelt!....Jag gillar enkelt...och jag gillar betong! Visst är det något speciellt med material som är lite hårt och ruffigt, som man sen använder i oväntade samanhang. Hmm....jag är nog lite färg/ form fetischist, jag går ju igång på rostiga armeringsjärn och slitna bruksföremål....tänk vad fint med en liten söt Förgätmigej planta nerstoppad i en liten sliten bakform eller plåtburk.

Det jag skulle säga innan jag började skena iväg med mina tankar var att jag äntligen åkt förbi byggvaruhuset och köpt finbetong, så nu är tanken att det ska testas betonggjutning här hemma i veckan. Projekt 1. tror jag får bli små betongägg att hänga i en gren till påsk...... återkommer med resultat!

Ha en bra dag o gå ut och lyssna på fågelkvittret nu.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...