Sidor

torsdag 31 mars 2011

Ett växthus för mig



Skulle vilja ha ett växthus...och då hittade jag det här! Så där litet och nätt... eller hur =)

Jag skulle faktiskt villja ha ett på riktigt och då kanske inte riktigt så här stort, men inget sånt där litet vanligt heller. Om jag ska vara helt ärlig så vill jag inte odla så jättemycket i det heller utan jag vill mer ha det som en liten oas där jag bara kan va. Sitta lite, läsa lite, helt enkelt bara va i en fin miljö. Jag vill odla därinne, fast inte en massa växter och grönsaksplantor utan mer en slingrande vinranka, doftande kryddor, ett citronträd kanske och lite vackra blommor.

Det är nog mer ett orangeri jag är ute efter verkar det som eller en medelhavsträdgård.

Hellst skulle jag villja bygga det själv... då menar jag att jag ritar hur det ska se ut sen får sambon bygga... han är ju duktig på sånt, min alldeles egna Martin Timell =)


Jag skulle villja snubbla över ett helt gäng gamla fönster och dörrar, hellst som bara ligger och skräpar så jag bara kan få dom och dom skulle jag bygga ett växthus av.

Jag såg ett reportage i någon av inredningstidningarna där man hade byggt ett på just det sättet...helt underbart vart det. Charmigt och vackert!


Jaha! Det var dagens drömmar...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...