Sidor

tisdag 10 mars 2009

Frieri på gång....

Det här är Lars på Interflora.......som här kör ett practical joke på både mig och thomas.
Han börjar ställa frågor om min status på äktenskapsfronten.... och ja...jag är ogift....och näää...jag är inte förlovad.
mmmm...det stämmer...vi lever i synd...och av en händelse så har vi sambon med här på båten också....
I samma veva Lars vänder sig till Thomas...min sambo som inte heller har en aning om vad som händer och sker ...och ger honom mikrofonen så börjar min hjärna jobba fruktansvärt fort.
När han sen några sekunder senare står på knä framför mig och säger en massa gulliga o vackra saker...då tror jag nog alla i publiken började hålla andan...knäpptyst vart det i alla fall.
Jag är inte knäpptyst utan försöker nu lite panikslaget och utan att publiken ska höra ta reda på om han e seriös eller vad som överhuvudtaget pågår, jag menar...är det nån som har missat att jag har kontrollbehov.
Och här står jag nu framför 100 personer med en sambo på knä, ni kan ju tänka er....och nu pratar vi om MIN sambo.
För alla er som inte känner honom....han e inte världerns spontanaste person, men vi spelar båda med i ett snabbt improviserat frieri
Nu hade varken jag eller min sambo planerat något frieri på den här resan, utan det är Lars som överaskade oss båda mitt på scenen med sina jippon och Thomas var tydligen inte sen att haka på....han kanske är lite spontan ändå. Fakta kvarstår... man måste faktiskt ha en ring också....å det saknades av förklarliga skäl.
Så vi har nu gjort ett genrep i frieri, med allt vad det innebär.
-Två nervösa -
-Kärleksförklaringar-
-Knästående-
-Kyssar-
Nu vet vi precis hur det går till och känns.....nästa gång behöver vi inte vara nervösa...tänk vad kul om vi hade fått det på film...
ps... säg inget högt.....men jag tror han tyckte det va liiite mysigt och han saknade nog ringen lite grann....så där så det hade blivit äkta och officiellt...
Love you darling!
Lars....... Du ska nog få igen :-) vi ses ju på Liseberg.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...