Sidor

tisdag 14 oktober 2008

Mormors begravning

Min mormor gick bort för lite mer än en månad sen och vi hade begravning den 25 september.
Hjärtat i mossa gjorde min tio åriga dotter till sin gammelmormor

Mormor älskade blommor och speciellt orkidéer så det var det självklara valet till kistdekorationen. Jag brukar oftast göra kistdekorationerna direkt på kistan, men eftersom jag inte visste hur jobbigt det skulle bli gjorde jag hela i butiken så jag bara kunde montera den på kistan. Jag tog heller inga bilder när den är på kistan, men det vart väldigt vackert på vit kista. Jag har använt vit Phallenopsisorkidé i grunden och den otroligt vackra rosen hypnos, mörkt rosa prärieklocka och det gröna är rönnspirea som jag klippt från mormors altan

Hjärta i huvudsak lila hösthortensia och rosor

2 kommentarer:

Anonym sa...

gud vad fint de sista hjärtat var.

Anonym sa...

Hej
Sitter här och söker lite inspiration till ett begravningsarrangemang... tack för de fina bilderna och speciellt glad blev jag över det söta mosshjärtat som din dotter gjort! Så vackert o enkelt! Ska försöka mig på att göra nått liknande.
Mvh: tiina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...